niedziela, 7 września 2014

Wegańskie placki kukurydziane z warzywami / Vegan corn pancakes with vegetables



Składniki:

Element Ziemi: olej rzepakowy, siemię lniane, mąka kukurydziana, cukinia, czerwona papryka,
Element Metalu: kalafior, czosnek, pieprz czarny, cebula, imbir otarty,
Element Wody: sól, woda, proszek do pieczenia,
Element Drewna: ocet jabłkowy,
Element Ognia: kurkuma.

Umyj dokładnie wszystkie warzywa.

Wybierz odpowiednie dla swoich potrzeb naczynie na ciasto do placków kukurydzianych. Wsyp do niego uprzednio zmielone w młynku do kawy siemię lniane oraz mąkę kukurydzianą. Dodaj odrobinę oleju rzepakowego (Z). Szczyptę imbiru (M) oraz szczyptę proszku do pieczenia. Dolej odpowiednią ilość zimnej wody oraz szczyptę soli (W). Kroplę octu jabłkowego (D) oraz szczyptę kurkumy (O). Całość mieszaj do uzyskania jednolitej, lejistej konsystencji.

Na dużą patelnię z rozgrzanym olejem dodaj cebulę pociętą w kostkę i poczekaj do zeszklenia. Następnie dodaj pociętą w kostkę cukinię oraz czerwoną paprykę (Z), pocięte we fragmenty różyczki kalafiora oraz kilka pociętych w plasterki ząbków czosnku. Dodaj odrobinę pieprzu (M). Po kilku minutach smażenia dodaj odrobinę wody (W). Kilka kropel octu jabłkowego (D) oraz szczyptę kurkumy (O).

Równolegle na małej patelni z rozgrzanym olejem smaż na małym ogniu placki kukurydziane.

Do naszego dania pomiędzy placek, a farsz warzywny włożyliśmy chrzan z żurawiną.


Smacznego !

Ingredients:

Element of Earth: rapeseed oil, flax seeds, corn flour, zucchini, red sweet pepper,
Element of Metal: cauliflower, garlic, black pepper, onion, ginger powder,
Element of Water: salt, water, baking powder,
Element of Wood: apple cider vinegar,
Element of Fire: turmeric powder.

Wash carefully all veggies.

Use a perfect dish suitable to your needs for corn pancakes dough. Pour in milled earlier in a coffee mill fla seeds and corn flour. Give a little of rapeseed oil (E), a pinch of ginger powder (M) and a pinch of baking powder. Pour some cald water and salt it a little (Wa). Give a drop of apple cider vinegar (Wo) and a pinch of turmeric powder (F). Stir it all together until you get a nice homogeneous dough.


Onto the frying pan with warmed up oil throw chopped onions and wait until it glaze. Then You may add right a way: chopped zucchini and chopped red sweet pepper (E), cauliflower cut into pieces  and slices of garlic's cloves. Give a pinch of black pepper (M). after a few minutesof frying pour in a little bit of water (Wa). add a few drops of apple cider vinegar (Wo) and a pinch of turmeric powder (F).

At the same time you may fry corn pancakes on another one small frying pan. Simmer.

For our meal we have put horseradish sauce with cranberries.

Enjoy your meal !

Veguys Eat

środa, 30 lipca 2014

Wegański chłodnik brokułowo-cukiniowy / Vegan broccoli-zucchini cooler



Składniki: 

Element Ziemi: cukinia, brokuł, oliwa z oliwek, ryż basmati,
Element Metalu: czosnek, pieprz biały, mięta,
Element Wody: sól, woda, 
Element Drewna: ocet jabłkowy,
Element Ognia: kurkuma, jałowiec.

Dokładnie umyj warzywa.

Do garnka z gotującą się wodą (O), dodaj oliwę oraz ryż basmati. Odcedź ryż. Do garnka z gotującą się wodą na jego dnie dodaj pokrojoną cukinię i cząstki brokuła oraz po kilku minutach ugotowany uprzednio ryż basmati. Dolej oliwę z oliwek (Z). Wyciśnij kilka ząbków czosnku. Dodaj szczyptę białego pieprzu oraz liście mięty (świeże lub suszone) (M). Całość posól.  Dolej odrobinę wody (W). Gotując na wolnym ogniu dodaj odrobinę octu jabłkowego (D), szczyptę kurkumy i jałowca (O).

Po przestudzeniu zmiksuj w blenderze i włóż do lodówki na kilka minut.

Smacznego (!)




Ingredients:

Element of Earth: courgette (zucchini), broccoli,olive oil, basmati rice
Element of Metal: garlic, white pepper, mint,
Element of Water: salt, water,
Element of Wood: apple cider vinegar
Element of Fire: turmeric powder, juniper

Wash all the veggies cerfully.

Into the pot with boiling water (F) add a few drops of olive oil and basmati rice. Strain water from rice. Into the pot with boiling water on the bottom of it add sliced courgette (zucchini), pieces of broccoli and after while add boiled earlier basmati rice (E). Squeeze a few cloves of garlic. Add pinch of white pepper and mint leaves (fresh or dry) (M). Salt it a little. Pour some water (Wa). While simmering add a few drops of apple cider vinegar (Wo), a pinch of turmeric powder, and a pinch of milled juniper (F).

After it cooled blend it, and put it into the fridge for a few minutes.

Enjoy your meal (!)

Veguys Eat:

niedziela, 6 lipca 2014

Groch Curry / Curry Peas



Składniki:

Element Ziemi: oliwa, groch, czerwona papryka,
Element Metalu: kalafior, czosnek, pieprz czarny, curry,
Element Wody: sól, woda,
Element Drewna: pomidor, ocet jabłkowy, suszona żurawina,
Element Ognia: kurkuma.


Umyj warzywa. Około pół godziny wcześniej namocz groch w zimnej wodzie.
Na rozgrzaną patelnię (O) z oliwą dodaj pokrojoną w kostkę czerwoną paprykę. Na drugim palniku do garnka z gotującą się wodą dodaj groch (Z). Potnij w cząstki surowy kalafior i dodaj go na patelnię. Wyciśnij kilka ząbków czosnku (M). Dodaj trochę wody (W). Pomidory sparz, aby łatwiej było usunąć z nich skórę. Potnij drobno i dodaj wraz z garścią suszonej żurawiny (D). Dodaj szczyptę kurkumy (O) oraz odcedzony ugotowany groch (Z). Dosyp szczyptę curry, czarnego pieprzu (M), szczyptę soli i jeśli uważasz to za potrzebne dolej odrobinę wody (W). Kilka kropel octu jabłkowego (D) i odrobina kurkumy (O).

Groch curry podawaj ze swoim ulubionym ryżem lub makaronem.

Smacznego (!)


Ingredients:

Element of Earth: olive oil, peas, red sweet pepper
Element of Metal: cauliflower, garlic, black pepper, curry,
Element of Water: salt, water,
Element of Wood: tomatoes, apple cider vinegar, dry cranberry,
Element of Fire: turmeric powder.

Wash the veggies. Half an hour earlier soak peas in a cold water.
Add chopped red sweet pepper into the warmed frying pan with olive oil. On a second burner add soaked peas into the pot with boiling water (E). Cut raw cauliflower into pieces and add them into the pan. Squeeze a few cloves of garlic (M). Pour a little bit of water (Wa). Steam tomatoes to make their skin easy removable. Chop them and add with handful of cranberries (Wo). Give a pinch of turmeric powder (F) and strained cooked peas (E). Give some pinches of: curry, black pepper (M), salt and if it’s needed pour some water in (Wa). Add a few drops of apple cider vinegar (Wo) and a pinch of turmeric powder (F).

Curry peas serve with your favourite rice or pasta.

Enjoy your meal (!)

 

czwartek, 29 maja 2014

Krem z kalarepy / Kohlrabi cream soup



Składniki:

Element Ziemi: oliwa, ziemniaki,
Element Metalu: kalafior, kalarepa, rzodkiew, pieprz czarny, czosnek,
Element Wody: sól, woda,
Element Drewna: cytryna, nać pietruszki,
Element Ognia: kurkuma.

 Zanim zaczniesz gotować umyj dokładnie warzywa, obierz je i potnij je na mniejsze kawałki.


Do garnka z gotującą się wodą (O) dodaj oliwę oraz pocięte na mniejsze kawałki ziemniaki (Z). Następnie dodaj rożyczki kalafiora, kawałki kalarepy, szczyptę pieprzu (M) oraz szczyptę soli. Dodaj odrobinę zimnej wody jeśli uważasz, że jest to potrzebne  (W). Dodaj kilka kropel soku z cytryny (D) oraz szczyptę kurkumy (O). Gotuj na wolnym ogniu.

Jeśli warzywa już zmiękły zdejmij je z palnika i przestudź. Przełóż do blendera. Dodaj odrobinę oliwy (Z), kilka ząbków czosnku (M), odrobinę wody (W), nać pietruszki (D) oraz szczyptę kurkumy (O). Zblenduj.

Podawaj ze starta na tarce rzodkiewką.

Smacznego.

Ingredients:

Element of Earth: olive oil, potatoes,
Element of Metal: cauliflower, kohlrabi, radish, black pepper, garlic,
Element of Water: salt, water,
Element of Wood: lemon, parsley,
Element of Fire: turmeric powder.

Before You start cooking wash caefully all of the veggies, peel and chop them all.

Into the pot with boiling water (F) add a little bit of olive oil and chopped potatoes (E). Afterwards add pieces of cauliflower, chopped kohlrabi, a pinch of black pepper (M) and a pinch of salt. Pour in a little bit of water if necessary (Wa). Add a few drops of lemon juice (Wo) and a pinch of turmeric powder (F). Simmer.

If  vegetables soften take them of the burner and cool. Then put them into the blender with right a way: a little bit of olive oil (E), a few cloves of garlic (M), a little bit of clear water (Wa), a parsley (Wo) and a pinch of turmeric powder (F). Blend.

Offer kohlrabi cream with grinded radish.

Enjoy your meal.
 
Veguys Eat

środa, 14 maja 2014

Rabarbarowe kwaśne penne / Rhubarbie sour penne


Składniki: 

Element Ziemi: czerwona papryka, nasiona słonecznika, nasiona dyni, ogórek zielony, oliwa,
Element Metalu: gorczyca biała, gorczyca czarna, curry, chilli, zmielony czosnek, pieprz biały, imbir,

Element Wody: sól, woda, sos sojowy,
Element Drewna: ocet jabłkowy, pomidorki koktajlowe, rabarbar, makaron penne,
Element Ognia: kurkuma, jałowiec.

Umyj dokładnie wszystkie warzywa.

Do garnka z gotującą się wodą (O) dodaj kolejno: odrobinę oliwy (Z), szczyptę imbiru (M), szczyptę soli (W). Teraz dodaj makaron penne (D). Wsyp odrobinę kurkumy (O) i gotuj na wolnym ogniu.

Potnij czerwoną paprykę w kostkę, ogórek zielony w plastry, a rabarbar i pomidorki koktailowe na mniejsze części.

Do miski z oliwą dodaj pocięty w plasterki ogórek świeży (Z). Następnie dodaj gorczycę białą i gorczycę czarną, szczyptę curry, odrobinę chilli, szczyptę suszonego zmielonego czosnku oraz odrobinę białego pieprzu (M), Dolej trochę wody (W). Dodaj pocięty w kawałki surowy rabarbar. Całość zalej octem jabłkowym (D). Na koniec w młynku do kawy zmiel trochę jałowca i dodaj do marynaty (O). Zakryj miskę folią aluminiową i wstaw do lodówki. 

Na rozgrzaną patelnię wrzuć nasiona słonecznika i nasiona dyni. Obsmaż je chwilę, a następnie dodaj sos sojowy. Zgaś od razu palnik i mieszaj nasiona z sosem drewnianą szpatułką.

Jeżeli makaron jest już ugotowany nałóż go na talerz, następnie dodaj wszystkie składniki: sojowe nasiona,  pociętą paprykę i pomidorki koktajlowe, warzywa, wraz z marynatą. Na koniec dodaliśmy odrobinę oliwy.

Voila, gotowe, smacznego (!)




Ingredients:

Element of Earth: red sweet pepper, sunflower seeds, pumpkin seeds, cucumber, olive oil.
Element of Metal: white mustard seeds, black mustard seeds, curry powder, chilli powder, garlic powder, white pepper, ginger powder
Element of Water: salt, water, soy sauce
Element of Wood: apple cider vinegar, coctail tomatoes, rhubarb, penne pasta
Element of Fire: turmeric powder, juniper.

Wash all vegetables carefully.

Into the pot with boiling water (F) add right a way: a little bit of olive oil (E), a pinch of ginger powder (M), a pinch of salt (Wa). Now You may add pasta. We've picked penne this time (Wo). Give a little bit of turmeric powder (F) and simmer.

Chop a red sweet pepper, slice the cucumber. Rhubarb and coctail tomatoes cut into pieces.

Into the bowl with olive oil add sliced cucumber (E). Afterwards add white mustard seeds and black mustard seeds, give a pinch of curry powder, a little bit of chilli powder, some garlic powder and a little bit of white pepper (M). Pour some water (Wa). Add cut raw  rhubarb. Pour in apple cider vinegar (Wo). At the end mill in a coffee mill some junipet and add it to the bowl (F). Cover it with silver foil and put it into the fridge.

On warmed frying pan put some sunflower seedsand pumpkin seeds. Fry them a while both sides, and then add some soy sauce. Off the gas ring and stir seeds with sauce in use of wood spatula.

If pasta is cooked put it on a plate. then add all other ingredients: soyed seeds, chopped red sweet pepper, coctail tomatoes and all veggies from a bowl with marinade.
At very end we poured some olive oil.


Voila, i's ready, enjoy your meal (!)

niedziela, 4 maja 2014

Zupa cytrynowo-kokosowa / Lemon-coconut soup



Składniki: 


Element Ziemi: marchewka, pietruszka, suszony kokos, wiórki kokosowe, oliwa, makaron ryżowy, mleko kokosowe
Element Metalu: por, seler, curry, chilli,

Element Wody: sól, woda, 
Element Drewna: cytryny, siekana trawa cytrynowa
Element Ognia: kurkuma, skórka cytrynowa.

Umyj i obierz wszystkie warzywa i owoce.

Do garnka z gotująca się wodą (O) dodaj odrobinę oliwy, całą obraną pietruszkę oraz pokrojoną marchewkę (Z). Dodaj cały seler i por (M). Posól (W). Dodaj sok z cząstkami cytryny (D) oraz szczyptę kurkumy (O). Gotuj na wolnym ogniu.

Usuń z wywaru: pietruszkę, por oraz seler. Dodaj suszone cząstki kokosa, zmielone w młynku do kawy wiórki kokosowe oraz mleko kokosowe (Z). Przypraw zupę curry oraz chilli (M). Ponownie dodaj szczyptę soli (W) oraz  posiekaną trawę cytrynową (D). Wsyp odrobinę skórki cytrynowej (O). Gotuj na wolnym ogniu.

W tym czasie zagotuj w czajniku wodę. Zalej w misce makaron ryżowy. Po kilku minutach odcedź go. Pamiętaj, aby makaron do każdej porcji dodawać właśnie w ten sposób. Jeżeli dodasz go do garnka z zupą rozgotuje się błyskawicznie.

Smacznego.




Ingredients:

Element of Earth: carrot, parsley-root, dry coconut, desiccated coconut, olive oil, rice noodles, coconut milk,
Element of Metal: leek, celeriac, curry powder, chilli powder
Element of Water: salt, water,
Element of Wood: lemon, chopped lemongrass
Element of Fire: turmeric powder, lemon peel,

Wash and peel vegetables and fruits

Into the pot with boiling water (F) add a few drops of olive oil, peeld parsley-root and chopped carrots (E). Add whole celeriac and a leek (M). Give a little bit of salt (Wa). Pour lemon juice with pieces (Wo) and give a pinch of turmeric powder (F). Simmer.

Remove: parsley-root, celeriac and a leek. add dry coconut, milled in a coffee mill desiccated coconut and a coconut milk (E). Spiece soup with curry and chilli (M). Salt it a little bit once again (Wa) and chopped lemongrass (Wo). Add lemon peel (F). Simmer.


Meanwhile boil some water and pour rice noodles in a bowl. After a few minutes strain water from your noodles. Remember to prepare noodles right that way. If You add them to the pot they will overcook rapidly.

Enjoy your meal.

Veguys Eat

środa, 30 kwietnia 2014

Wiosenne Wegańskie Naleśniki / Vegan Spring Pancakes



Składniki: 

Element Ziemi: siemię lniane, olej rzepakowy, żółta papryka,
Element Metalu: gałka muszkatołowa,
Element Wody: proszek do pieczenia, sól, woda, oliwki,
Element Drewna: mąka pszenna, pomidory koktajlowe,
Element Ognia: kurkuma, sałata lodowa, rukola.

Użyj młynka do mielenia kawy i zmiel w nim siemię lniane. Wsyp je do miski, w której przygotujesz ciasto na naleśniki. Dodaj odrobinę oleju rzepakowego (Z). Dosyp szczyptę gałki muszkatołowej (M) oraz trochę proszku do pieczenia. Dodaj odpowiednią ilość wody (W). Mieszając dosypuj mąkę, aż uzyskasz konsystencję gęstej śmietany (D). Dodaj szczyptę kurkumy. Wymieszaj ciasto ponownie i już jest gotowe. Smażyliśmy je beztłuszczowo na teflonowej patelni.

Nadzienie do naleśników zrobiliśmy z: żółtej papryki, czarnych oliwek, soli, pomidorów koktajlowych, sałaty lodowej oraz rukoli. 

Bon Appétit.


Ingredients:

Element of Earth: flax seeds, rapeseed oil, yellow pepper,
Element of Metal: nutmeg,
Element of Water: baking powder, salt, water, olives,
Element of Wood: wheat flour, coctail tomatoes,
Element of Fire: turmeric powder, Iceberg lettuce, arugula.


Use coffee mill for milling flax seeds. Pour milled flax seeds into a bowl. Add a little bit of rapeseed oil (E). Give a pinch of nutmeg (M) and a little bit of baking powder. Pour in some water, it depands on how many pancakes you want to prepare (Wa). Pour flour whisking until you get a creamy consistency (Wo). Add a pinch of turmeric powder. Whisk it once again and it's ready. We baked our pancakes without using any oil on non-stick frying pan.

Pancakes filling was made with: yellow pepper, black olives, coctail tomatoes, iceberg lettuce and arugula.

Bon Appétit

Veguys Eat