czwartek, 25 września 2014

Krem z dyni / Pumpkin cream soup




Składniki:

Element Ziemi: marchew, czerwona papryka, dynia, olej lniany, sezam,
Element Metalu: czosnek, imbir, tabasco
Element Wody: sól, woda,
Element Drewna: ocet jabłkowy, bazylia
Element Ognia: kurkuma, rozmaryn


Przed przygotowywaniem posiłku umyj dokładnie warzywa.

Do garnka z niewielką ilością gotującej się wody dodaj odrobinę oleju lnianego. Obierz marchew oraz dynię, oddziel gniazdo papryki. Wszystkie warzywa pokrój na mniejsze części i dodaj do garnka. Dodaj garść sezamu [Z]. Wciśnij kilka ząbków czosnku. Daj szczyptę imbiru oraz kilka kropel tabasco [M]. Dolej odrobinę wody jeśli nadmiernie wyparowała. Dodaj szczyptę soli [W]. Dodaj kilka kropel octu jabłkowego oraz świeżą bazylię [D]. Szczyptę kurkumy i rozmarynu [O]. Odstaw na bok, a gdy już przestygnie zblenduj.

Krem z dyni jest już gotowy!
Smacznego!

Ingredients:

Element of Earth: carrot, red bell pepper, pumpkin, flax oil, sesame,
Element of Metal: garlic, ginger powder, tabasco,
Element of Water: salt, water,
Element of Wood: apple cidre vinegar, basil,
Element of Fire: turmeric powder, rosemary.


Before preparing the meal clean veggies properly.

Into the pot with a little bit of boiling water pour some flax oil. Peel all carrots and pumpkin, remove corefrom bell pepper. Cut into pieces all vegetables and add them to the pot. Give handful of sesame [E]. Squeeze a few cloves of garlic. Add a pinch of ginger powder and a few drops of tabasco [M]. Pour some clear water if it steamed to much. Salt it [Wa]. Give a few drops of apple cidre vinegar and fresh basil [Wo]. Give a pinch of turmeric powder and another one of rosemary [F]. Take it of from a burner. After it cools blend it.

Pumpkin cream soup It's ready to eat!
Enjoy your meal!

Veguys Eat

wtorek, 23 września 2014

Placki migdałowe z bananami i syropem klonowym / Almond pancakes with bananas and maple syrup





Składniki:

Element Ziemi: oliwa, siemię lniane, mąka kukurydziana, syrop klonowy, banany, migdały, mleko migdałowe,
Element Metalu: imbir,
Element Wody: sól,
Element Drewna: cytryna,
Element Ognia: cukier wanilinowy

Do miski wlewamy odrobinę oliwy i następnie dodajemy zmielone siemię lniane oraz zmielone migdały. Wsypujemy mąkę kukurydzianą, a  następnie dolewamy mleko migdałowe mieszając całość, tak aby uzyskać idealną konsystencję ciasta [Z]. Szczyptę imbiru [M]. Szczyptę soli [W]. Dodajemy kilka kropel cytryny [D] oraz cukier wanilinowy [O]. Całość mieszamy ponownie.

Na rozgrzaną na patelni oliwę wlewamy ciasto przed przerzuceniem placka na drugą stronę kładziemy na nim plasterki banana. Po upieczeniu obu stron posiłek jest gotowy do jedzenia!

Nasze placki migdałowe zjedliśmy z syropem klonowym.

Smacznego!


Ingredients:

Element of Earth: olive oil, flax seeds, corn flour, maple syrup, bananas, almonds, almond milk,
Element of Metal: ginger powder
Element of Water: salt,
Element of Wood: lemon,
Element of Fire: vanilla powdered sugar

Into the bowl pour some olive oil and  add right a way milled flax seeds and milled almonds. Add corn flour and then pour almond milk  stiring at the same time all ingredients together to achieve perfect dough [E]. Give a pinch of milled ginger [M] and a little bit of salt [Wa]. A few drops of lemon juice [Wo]. And at the end  vanilla powdered sugar [F]. Whisk.

Into the frying pot with warmed-up olive oil pour some dough, and before You flip it sides put some banana slices on it. After frying both sides it's ready to eat!

We've eaten our almond pancakes with maple syrup. 

Enjoy your meal!

Veguys Eat

niedziela, 7 września 2014

Wegańskie placki kukurydziane z warzywami / Vegan corn pancakes with vegetables



Składniki:

Element Ziemi: olej rzepakowy, siemię lniane, mąka kukurydziana, cukinia, czerwona papryka,
Element Metalu: kalafior, czosnek, pieprz czarny, cebula, imbir otarty,
Element Wody: sól, woda, proszek do pieczenia,
Element Drewna: ocet jabłkowy,
Element Ognia: kurkuma.

Umyj dokładnie wszystkie warzywa.

Wybierz odpowiednie dla swoich potrzeb naczynie na ciasto do placków kukurydzianych. Wsyp do niego uprzednio zmielone w młynku do kawy siemię lniane oraz mąkę kukurydzianą. Dodaj odrobinę oleju rzepakowego (Z). Szczyptę imbiru (M) oraz szczyptę proszku do pieczenia. Dolej odpowiednią ilość zimnej wody oraz szczyptę soli (W). Kroplę octu jabłkowego (D) oraz szczyptę kurkumy (O). Całość mieszaj do uzyskania jednolitej, lejistej konsystencji.

Na dużą patelnię z rozgrzanym olejem dodaj cebulę pociętą w kostkę i poczekaj do zeszklenia. Następnie dodaj pociętą w kostkę cukinię oraz czerwoną paprykę (Z), pocięte we fragmenty różyczki kalafiora oraz kilka pociętych w plasterki ząbków czosnku. Dodaj odrobinę pieprzu (M). Po kilku minutach smażenia dodaj odrobinę wody (W). Kilka kropel octu jabłkowego (D) oraz szczyptę kurkumy (O).

Równolegle na małej patelni z rozgrzanym olejem smaż na małym ogniu placki kukurydziane.

Do naszego dania pomiędzy placek, a farsz warzywny włożyliśmy chrzan z żurawiną.


Smacznego !

Ingredients:

Element of Earth: rapeseed oil, flax seeds, corn flour, zucchini, red sweet pepper,
Element of Metal: cauliflower, garlic, black pepper, onion, ginger powder,
Element of Water: salt, water, baking powder,
Element of Wood: apple cider vinegar,
Element of Fire: turmeric powder.

Wash carefully all veggies.

Use a perfect dish suitable to your needs for corn pancakes dough. Pour in milled earlier in a coffee mill fla seeds and corn flour. Give a little of rapeseed oil (E), a pinch of ginger powder (M) and a pinch of baking powder. Pour some cald water and salt it a little (Wa). Give a drop of apple cider vinegar (Wo) and a pinch of turmeric powder (F). Stir it all together until you get a nice homogeneous dough.


Onto the frying pan with warmed up oil throw chopped onions and wait until it glaze. Then You may add right a way: chopped zucchini and chopped red sweet pepper (E), cauliflower cut into pieces  and slices of garlic's cloves. Give a pinch of black pepper (M). after a few minutesof frying pour in a little bit of water (Wa). add a few drops of apple cider vinegar (Wo) and a pinch of turmeric powder (F).

At the same time you may fry corn pancakes on another one small frying pan. Simmer.

For our meal we have put horseradish sauce with cranberries.

Enjoy your meal !

Veguys Eat

środa, 30 lipca 2014

Wegański chłodnik brokułowo-cukiniowy / Vegan broccoli-zucchini cooler



Składniki: 

Element Ziemi: cukinia, brokuł, oliwa z oliwek, ryż basmati,
Element Metalu: czosnek, pieprz biały, mięta,
Element Wody: sól, woda, 
Element Drewna: ocet jabłkowy,
Element Ognia: kurkuma, jałowiec.

Dokładnie umyj warzywa.

Do garnka z gotującą się wodą (O), dodaj oliwę oraz ryż basmati. Odcedź ryż. Do garnka z gotującą się wodą na jego dnie dodaj pokrojoną cukinię i cząstki brokuła oraz po kilku minutach ugotowany uprzednio ryż basmati. Dolej oliwę z oliwek (Z). Wyciśnij kilka ząbków czosnku. Dodaj szczyptę białego pieprzu oraz liście mięty (świeże lub suszone) (M). Całość posól.  Dolej odrobinę wody (W). Gotując na wolnym ogniu dodaj odrobinę octu jabłkowego (D), szczyptę kurkumy i jałowca (O).

Po przestudzeniu zmiksuj w blenderze i włóż do lodówki na kilka minut.

Smacznego (!)




Ingredients:

Element of Earth: courgette (zucchini), broccoli,olive oil, basmati rice
Element of Metal: garlic, white pepper, mint,
Element of Water: salt, water,
Element of Wood: apple cider vinegar
Element of Fire: turmeric powder, juniper

Wash all the veggies cerfully.

Into the pot with boiling water (F) add a few drops of olive oil and basmati rice. Strain water from rice. Into the pot with boiling water on the bottom of it add sliced courgette (zucchini), pieces of broccoli and after while add boiled earlier basmati rice (E). Squeeze a few cloves of garlic. Add pinch of white pepper and mint leaves (fresh or dry) (M). Salt it a little. Pour some water (Wa). While simmering add a few drops of apple cider vinegar (Wo), a pinch of turmeric powder, and a pinch of milled juniper (F).

After it cooled blend it, and put it into the fridge for a few minutes.

Enjoy your meal (!)

Veguys Eat:

niedziela, 6 lipca 2014

Groch Curry / Curry Peas



Składniki:

Element Ziemi: oliwa, groch, czerwona papryka,
Element Metalu: kalafior, czosnek, pieprz czarny, curry,
Element Wody: sól, woda,
Element Drewna: pomidor, ocet jabłkowy, suszona żurawina,
Element Ognia: kurkuma.


Umyj warzywa. Około pół godziny wcześniej namocz groch w zimnej wodzie.
Na rozgrzaną patelnię (O) z oliwą dodaj pokrojoną w kostkę czerwoną paprykę. Na drugim palniku do garnka z gotującą się wodą dodaj groch (Z). Potnij w cząstki surowy kalafior i dodaj go na patelnię. Wyciśnij kilka ząbków czosnku (M). Dodaj trochę wody (W). Pomidory sparz, aby łatwiej było usunąć z nich skórę. Potnij drobno i dodaj wraz z garścią suszonej żurawiny (D). Dodaj szczyptę kurkumy (O) oraz odcedzony ugotowany groch (Z). Dosyp szczyptę curry, czarnego pieprzu (M), szczyptę soli i jeśli uważasz to za potrzebne dolej odrobinę wody (W). Kilka kropel octu jabłkowego (D) i odrobina kurkumy (O).

Groch curry podawaj ze swoim ulubionym ryżem lub makaronem.

Smacznego (!)


Ingredients:

Element of Earth: olive oil, peas, red sweet pepper
Element of Metal: cauliflower, garlic, black pepper, curry,
Element of Water: salt, water,
Element of Wood: tomatoes, apple cider vinegar, dry cranberry,
Element of Fire: turmeric powder.

Wash the veggies. Half an hour earlier soak peas in a cold water.
Add chopped red sweet pepper into the warmed frying pan with olive oil. On a second burner add soaked peas into the pot with boiling water (E). Cut raw cauliflower into pieces and add them into the pan. Squeeze a few cloves of garlic (M). Pour a little bit of water (Wa). Steam tomatoes to make their skin easy removable. Chop them and add with handful of cranberries (Wo). Give a pinch of turmeric powder (F) and strained cooked peas (E). Give some pinches of: curry, black pepper (M), salt and if it’s needed pour some water in (Wa). Add a few drops of apple cider vinegar (Wo) and a pinch of turmeric powder (F).

Curry peas serve with your favourite rice or pasta.

Enjoy your meal (!)

 

czwartek, 29 maja 2014

Krem z kalarepy / Kohlrabi cream soup



Składniki:

Element Ziemi: oliwa, ziemniaki,
Element Metalu: kalafior, kalarepa, rzodkiew, pieprz czarny, czosnek,
Element Wody: sól, woda,
Element Drewna: cytryna, nać pietruszki,
Element Ognia: kurkuma.

 Zanim zaczniesz gotować umyj dokładnie warzywa, obierz je i potnij je na mniejsze kawałki.


Do garnka z gotującą się wodą (O) dodaj oliwę oraz pocięte na mniejsze kawałki ziemniaki (Z). Następnie dodaj rożyczki kalafiora, kawałki kalarepy, szczyptę pieprzu (M) oraz szczyptę soli. Dodaj odrobinę zimnej wody jeśli uważasz, że jest to potrzebne  (W). Dodaj kilka kropel soku z cytryny (D) oraz szczyptę kurkumy (O). Gotuj na wolnym ogniu.

Jeśli warzywa już zmiękły zdejmij je z palnika i przestudź. Przełóż do blendera. Dodaj odrobinę oliwy (Z), kilka ząbków czosnku (M), odrobinę wody (W), nać pietruszki (D) oraz szczyptę kurkumy (O). Zblenduj.

Podawaj ze starta na tarce rzodkiewką.

Smacznego.

Ingredients:

Element of Earth: olive oil, potatoes,
Element of Metal: cauliflower, kohlrabi, radish, black pepper, garlic,
Element of Water: salt, water,
Element of Wood: lemon, parsley,
Element of Fire: turmeric powder.

Before You start cooking wash caefully all of the veggies, peel and chop them all.

Into the pot with boiling water (F) add a little bit of olive oil and chopped potatoes (E). Afterwards add pieces of cauliflower, chopped kohlrabi, a pinch of black pepper (M) and a pinch of salt. Pour in a little bit of water if necessary (Wa). Add a few drops of lemon juice (Wo) and a pinch of turmeric powder (F). Simmer.

If  vegetables soften take them of the burner and cool. Then put them into the blender with right a way: a little bit of olive oil (E), a few cloves of garlic (M), a little bit of clear water (Wa), a parsley (Wo) and a pinch of turmeric powder (F). Blend.

Offer kohlrabi cream with grinded radish.

Enjoy your meal.
 
Veguys Eat

środa, 14 maja 2014

Rabarbarowe kwaśne penne / Rhubarbie sour penne


Składniki: 

Element Ziemi: czerwona papryka, nasiona słonecznika, nasiona dyni, ogórek zielony, oliwa,
Element Metalu: gorczyca biała, gorczyca czarna, curry, chilli, zmielony czosnek, pieprz biały, imbir,

Element Wody: sól, woda, sos sojowy,
Element Drewna: ocet jabłkowy, pomidorki koktajlowe, rabarbar, makaron penne,
Element Ognia: kurkuma, jałowiec.

Umyj dokładnie wszystkie warzywa.

Do garnka z gotującą się wodą (O) dodaj kolejno: odrobinę oliwy (Z), szczyptę imbiru (M), szczyptę soli (W). Teraz dodaj makaron penne (D). Wsyp odrobinę kurkumy (O) i gotuj na wolnym ogniu.

Potnij czerwoną paprykę w kostkę, ogórek zielony w plastry, a rabarbar i pomidorki koktailowe na mniejsze części.

Do miski z oliwą dodaj pocięty w plasterki ogórek świeży (Z). Następnie dodaj gorczycę białą i gorczycę czarną, szczyptę curry, odrobinę chilli, szczyptę suszonego zmielonego czosnku oraz odrobinę białego pieprzu (M), Dolej trochę wody (W). Dodaj pocięty w kawałki surowy rabarbar. Całość zalej octem jabłkowym (D). Na koniec w młynku do kawy zmiel trochę jałowca i dodaj do marynaty (O). Zakryj miskę folią aluminiową i wstaw do lodówki. 

Na rozgrzaną patelnię wrzuć nasiona słonecznika i nasiona dyni. Obsmaż je chwilę, a następnie dodaj sos sojowy. Zgaś od razu palnik i mieszaj nasiona z sosem drewnianą szpatułką.

Jeżeli makaron jest już ugotowany nałóż go na talerz, następnie dodaj wszystkie składniki: sojowe nasiona,  pociętą paprykę i pomidorki koktajlowe, warzywa, wraz z marynatą. Na koniec dodaliśmy odrobinę oliwy.

Voila, gotowe, smacznego (!)




Ingredients:

Element of Earth: red sweet pepper, sunflower seeds, pumpkin seeds, cucumber, olive oil.
Element of Metal: white mustard seeds, black mustard seeds, curry powder, chilli powder, garlic powder, white pepper, ginger powder
Element of Water: salt, water, soy sauce
Element of Wood: apple cider vinegar, coctail tomatoes, rhubarb, penne pasta
Element of Fire: turmeric powder, juniper.

Wash all vegetables carefully.

Into the pot with boiling water (F) add right a way: a little bit of olive oil (E), a pinch of ginger powder (M), a pinch of salt (Wa). Now You may add pasta. We've picked penne this time (Wo). Give a little bit of turmeric powder (F) and simmer.

Chop a red sweet pepper, slice the cucumber. Rhubarb and coctail tomatoes cut into pieces.

Into the bowl with olive oil add sliced cucumber (E). Afterwards add white mustard seeds and black mustard seeds, give a pinch of curry powder, a little bit of chilli powder, some garlic powder and a little bit of white pepper (M). Pour some water (Wa). Add cut raw  rhubarb. Pour in apple cider vinegar (Wo). At the end mill in a coffee mill some junipet and add it to the bowl (F). Cover it with silver foil and put it into the fridge.

On warmed frying pan put some sunflower seedsand pumpkin seeds. Fry them a while both sides, and then add some soy sauce. Off the gas ring and stir seeds with sauce in use of wood spatula.

If pasta is cooked put it on a plate. then add all other ingredients: soyed seeds, chopped red sweet pepper, coctail tomatoes and all veggies from a bowl with marinade.
At very end we poured some olive oil.


Voila, i's ready, enjoy your meal (!)